¬и знаходитесь на оф≥ц≥йному сайт≥ ”правл≥нн¤ осв≥ти ћел≥топольськоњ м≥ськоњ ради



  Ћист-роз'¤сненн¤ щодо розм≥щенн¤ замовником ≥нформац≥њ у м≥жнародних виданн¤х чи м≥жнародн≥й мереж≥ електронного зв'¤зку в≥д 25.09. 2008 є 75-27/961

ћ≥неконом≥ки на численн≥ зверненн¤ стосовно наданн¤ роз'¤сненн¤ ≥з застосуванн¤ норм “имчасового положенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти (дал≥ - “имчасове положенн¤), затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 28.03.2008 є 274, пов≥домл¤Ї.
«г≥дно з пунктом 15 “имчасового положенн¤ оголошенн¤ про заплановану закуп≥влю чи про проведенн¤ попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ учасник≥в розм≥щуютьс¤ у в≥дпов≥дних м≥жнародних виданн¤х чи м≥жнародн≥й мереж≥ електронного зв'¤зку в раз≥, коли оч≥кувана варт≥сть предмета закуп≥вл≥ перевищуЇ суму, екв≥валентну:
дл¤ товар≥в - 200 тис. Ївро;
дл¤ послуг - 300 тис. Ївро;
дл¤ роб≥т - 500 тис. Ївро.
¬≥дпов≥дно до “имчасового положенн¤ не визначено конкретного м≥жнародного виданн¤ дл¤ публ≥куванн¤ оголошенн¤  та розм≥щенн¤ ≥нформац≥њ.
¬≥дпов≥дно з пунктом 13 “имчасового положенн¤ оголошенн¤ про заплановану закуп≥влю може оприлюднюватис¤ на веб-сайтах замовник≥в або головних розпор¤дник≥в бюджетних кошт≥в у розд≥л≥ "ƒержавн≥ закуп≥вл≥ ".
” раз≥, коли оч≥кувана варт≥сть предмета закуп≥вл≥ перевищуЇ зазначен≥ в пункт≥ 15 “имчасового положенн¤ порогов≥ суми, замовник розм≥щуЇ оголошенн¤ про запланован≥ закуп≥вл≥ чи про проведенн¤ попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ учасник≥в у спец≥ал≥зованих м≥жнародних друкованих виданн¤х або у мереж≥ ≤нтернет. ѕри цьому “имчасовим положенн¤м не визначено конкретноњ спец≥ал≥зованоњ стор≥нки у мереж≥ ≤нтернет, на ¤к≥й мають розм≥щуватись так≥ оголошенн¤.
«важаючи на те, що центр "ƒержзовн≥ш≥нформ" у в≥дпов≥дност≥ до √енеральних директив торговельно-економ≥чних м≥с≥й, починаючи  з 2000 року розм≥щуЇ на веб-стор≥нц≥ сайту www.ukrdzi.com  ≥нформац≥ю щодо проведенн¤  м≥жнародних торг≥в-тендер≥в  у св≥т≥,  розм≥щенн¤ замовниками та державними, у тому числ≥ казенними п≥дприЇмствами, установами чи господарськими товариствами вищезазначених оголошень на його сайт≥ Ї достатньою умовою щодо виконанн¤  пункту 15 “имчасового положенн¤.


«аступник ћ≥н≥стра
економ≥ки ”крањни                                                           ё. ћ. ¬≥тренко


ќргани державноњ влади, органи
влади ј–  рим, органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи,
установи, орган≥зац≥њ, п≥дприЇмства

–ќ«'я—Ќ≈ЌЌя
ћ≥неконом≥ки на численн≥ зверненн¤ суб'Їкт≥в сфери державних закуп≥вель щодо застосуванн¤ законодавства про державн≥ закуп≥вл≥ пов≥домл¤Ї.
¬≥дносини у сфер≥ закуп≥вель регулюютьс¤ в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти (дал≥ - ѕоложенн¤), затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 17.10.2008 є 921 (у редакц≥њ постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 19.11.2008 є 1017).
јбзацом другим пункту 6 ѕоложенн¤ визначено, що особливост≥ в≥дносин, що виникають у зв'¤зку ≥з закуп≥влею товар≥в, роб≥т ≥ послуг, що зд≥йснюЇтьс¤ в межах державного оборонного замовленн¤, а також ≥з закуп≥влею ≥нших спец≥ально визначених  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни (специф≥чних) товар≥в, роб≥т ≥ послуг, можуть встановлюватис¤ окремими р≥шенн¤ми  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
¬≥дпов≥дно до постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 02.04.2009 є 285 "ѕро особливост≥ закуп≥вл≥ вуг≥лл¤ кам'¤ного" п≥дприЇмства, установи та орган≥зац≥њ, ¤к≥ належать до сфери управл≥нн¤ центральних орган≥в виконавчоњ влади, зд≥йснюють закуп≥влю вуг≥лл¤ кам'¤ного, що видобуваЇтьс¤ п≥дприЇмствами, ¤к≥ належать до сфери управл≥нн¤ ћ≥н≥стерства вуг≥льноњ промисловост≥, за процедурою закуп≥вл≥ в одного учасника - державного п≥дприЇмства "¬уг≥лл¤ ”крањни" без погодженн¤ з ћ≥н≥стерством економ≥ки.
“аким чином, норми зазначеноњ постанови застосовуютьс¤ у раз≥, ¤кщо:
замовниками (у розум≥нн≥ п≥дпункту 9 пункту 2 ѕоложенн¤) Ї п≥дприЇмства, установи та орган≥зац≥њ, ¤к≥ належать до сфери управл≥нн¤ центральних орган≥в виконавчоњ влади;
товаром, що закуповуЇтьс¤, Ї вуг≥лл¤ кам'¤не, що видобуваЇтьс¤ п≥дприЇмствами, ¤к≥ належать до сфери управл≥нн¤ ћ≥н≥стерства вуг≥льноњ промисловост≥.

ћ≥н≥стр економ≥ки ”крањни                                                                       Ѕ. ћ. ƒанилишин



Ћист - роз'¤сненн¤ щодо закуп≥вл≥ вуг≥лл¤ кам'¤ного в≥д 26.06.2009 є 3303-27666.


Ћист-роз'¤сненн¤ щодо зм≥ни ≥стотних умов договору в≥д 11.08.2009 є 3303-27708.

ќргани державноњ влади, органи
влади ј–  рим, органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи,
установи, орган≥зац≥њ, п≥дприЇмства

–ќ«'я—Ќ≈ЌЌя

” зв'¤зку з набранн¤м чинност≥ постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 08.07.2009 є 697 "ѕро внесенн¤ зм≥н до ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти" ћ≥неконом≥ки надаЇ наступн≥ роз'¤сненн¤.
« 14.07.2009 набрала чинност≥ постанова  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 08.07.2009 є 697 "ѕро внесенн¤ зм≥н до ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти" (дал≥ - ѕостанова), ¤кою передбачено заборону зм≥ни ≥стотних умов договору про закуп≥влю п≥сл¤ п≥дписанн¤ договору до повного виконанн¤ зобов'¤зань сторонами, кр≥м випадк≥в зменшенн¤ обс¤г≥в закуп≥вл≥ залежно в≥д реального ф≥нансуванн¤ видатк≥в, зменшенн¤ сторонами ц≥ни договору про закуп≥влю.
ѕор¤док зм≥ни ≥стотних умов договору про закуп≥влю затверджений наказом ћ≥неконом≥ки в≥д 30.01.2009 є 62 (дал≥ - ѕор¤док).
«а загальним правилом закони та ≥нш≥ нормативно-правов≥ акти не мають зворотноњ д≥њ в час≥. “акож зг≥дно з≥ статтею 5 ÷ив≥льного кодексу ”крањни акт цив≥льного законодавства не маЇ зворотноњ д≥њ в час≥, кр≥м випадк≥в, коли в≥н пом'¤кшуЇ або скасовуЇ цив≥льну в≥дпов≥дальн≥сть.
“аким чином, ураховуючи, що ѕостанова не м≥стить норму щодо зворотноњ д≥њ в час≥ ц≥Їњ постанови:
1. «м≥на ≥стотних умов договору про закуп≥влю до набранн¤ чинност≥ ѕостанови може зд≥йснюватись з дотриманн¤м вимог ѕоложенн¤ та ѕор¤дку.
2. якщо до набранн¤ чинност≥ ѕостанови був укладений догов≥р (або було прийн¤то р≥шенн¤ про акцепт тендерноњ (ц≥новоњ) пропозиц≥њ), зм≥на ≥стотних умов укладеного договору п≥сл¤ набранн¤ чинност≥ ѕостанови може зд≥йснюватись, коли в самому договор≥ та/або тендерн≥й документац≥њ, запит≥ щодо ц≥нових пропозиц≥й в≥дпов≥дно був безпосередньо передбачений механ≥зм (умови, випадки, пор¤док) зм≥ни його ≥стотних умов, ¤кий в≥дпов≥дав законодавству в сфер≥ державних закуп≥вель (у тому числ≥ ѕор¤дку), що д≥¤ло на дату р≥шенн¤ про акцепт або дату укладенн¤ договору про закуп≥влю в≥дпов≥дно. ѕри цьому у даному випадку зм≥на ≥стотних умов договору зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до зазначеного механ≥зму (умов, випадк≥в, пор¤дку).
” раз≥ коли догов≥р про закуп≥влю (тендерна документац≥¤, запит щодо ц≥нових пропозиц≥й) м≥стили лише посиланн¤ на ѕор¤док без детал≥зац≥њ умов ≥ випадк≥в  зм≥ни ≥стотних умов договору, з дати набранн¤ чинност≥ ѕостанови ≥стотн≥ умови такого договору про закуп≥влю не повинн≥ зм≥нюватис¤ п≥сл¤ п≥дписанн¤ договору до повного виконанн¤ зобов'¤зань сторонами, кр≥м випадк≥в зменшенн¤ обс¤г≥в закуп≥вл≥ залежно в≥д реального ф≥нансуванн¤ видатк≥в, зменшенн¤ сторонами ц≥ни договору про закуп≥влю.
3. якщо ѕостанова набрала чинност≥ до дати розкритт¤ тендерних (ц≥нових) пропозиц≥й, то тендерна документац≥¤ (запит щодо ц≥нових пропозиц≥й) потребуЇ внесенн¤ зм≥н з метою приведенн¤ у в≥дпов≥дн≥сть з ѕостановою в пор¤дку передбаченому ѕоложенн¤м.
4. якщо ѕостанова набрала чинност≥ п≥сл¤ розкритт¤ тендерних (ц≥нових) пропозиц≥й, але до дати акцепту, а тендерна документац≥¤ (запит щодо ц≥нових пропозиц≥й) м≥стили ≥нформац≥ю та умови щодо можливост≥ зм≥ни ≥стотних умов договору, при укладанн≥ договору сторони внос¤ть до тексту договору умови щодо пор¤дку зм≥ни ≥стотних умов договору про закуп≥влю в≥дпов≥дно до вимог ѕостанови, ≥ при цьому до тексту договору не внос¤тьс¤ передбачен≥ тендерною документац≥Їю (запитом щодо ц≥нових пропозиц≥й) умови щодо пор¤дку зм≥ни ≥стотних умов договору, ¤к≥ суперечать вимогам ѕостанови.

ћ≥н≥стр економ≥ки ”крањни     Ѕ. ћ. ƒанилишин




ўодо наданн¤ роз'¤сненн¤ стосовно застосуванн¤ норм “имчасового положенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти

ћ≥неконом≥ки на чисельн≥ зверненн¤ щодо наданн¤ роз'¤сненн¤ про застосуванн¤ вимог “имчасового положенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти, затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 28.03.2008  є 274 (дал≥ - “имчасове положенн¤) пов≥домл¤Ї.
¬≥дпов≥дно до пункту 23 “имчасового положенн¤ замовник не маЇ права д≥лити предмет закуп≥вл≥ на частини з метою уникненн¤ проведенн¤  процедур закуп≥вель, передбачених цим положенн¤м, з урахуванн¤м пункту 20 “имчасового положенн¤, ¤кий визначаЇ основною процедурою закуп≥вл≥ в≥дкрит≥ торги. “обто замовник зобов'¤заний зд≥йснювати закуп≥влю, враховуючи необх≥дн≥сть рац≥онального ≥ економ≥чного витрачанн¤ кошт≥в, забезпеченн¤ максимальноњ конкуренц≥њ та прозорост≥ п≥д час зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥.
¬раховуючи те, що процедура в≥дкритих торг≥в вимагаЇ певного часу дл¤ њњ проведенн¤, замовник дл¤ забезпеченн¤ нагальноњ потреби саме на пер≥од проведенн¤  процедури в≥дкритих торг≥в може обрати та провести в≥дпов≥дно до пункту 74 “имчасового положенн¤ процедуру запиту ц≥нових пропозиц≥й (котирувань), виход¤чи з обс¤гу предмета закуп≥вл≥ на вказаний пер≥од.
ѕри цьому процедуру в≥дкритих торг≥в замовник проводить без урахуванн¤ обс¤гу предмета закуп≥вл≥, що закуповуЇтьс¤ за процедурою запиту ц≥нових пропозиц≥й.


ѕерший заступник
ћ≥н≥стра економ≥ки ”крањни                                             ј. ј. ћаксюта

Ћист-роз'¤сненн¤ щодо предмету закуп≥вл≥ в≥д 17.04.2008 є 77-27211.

Ћист-роз'¤сненн¤ щодо розпор¤дник≥в державних кошт≥в в≥д 14.05.2008 є 77-27311.
–ќ«'я—Ќ≈ЌЌя


ћ≥неконом≥ки на чисельн≥ зверненн¤ стосовно наданн¤ роз'¤сненн¤ щодо застосуванн¤ вимог “имчасового положенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти комунальними п≥дприЇмствами пов≥домл¤Ї.
¬≥дпов≥дно до п≥дпункту 13 пункту 2 “имчасового положенн¤ розпор¤дниками державних кошт≥в Ї органи державноњ влади, органи влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи, установи та орган≥зац≥њ, визначен≥  онституц≥Їю ≥ законодавством ”крањни, п≥дприЇмства, установи чи орган≥зац≥њ, утворен≥ в установленому пор¤дку органами державноњ влади, органами влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим чи органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та уповноважен≥ на отриманн¤ державних кошт≥в, вз¤тт¤ за ними зобов'¤зань ≥ зд≥йсненн¤ платеж≥в.
«г≥дно з частиною першою статт≥ 78 √осподарського кодексу ”крањни (дал≥ - √ ) комунальне ун≥тарне п≥дприЇмство утворюЇтьс¤ компетентним органом м≥сцевого самовр¤дуванн¤ в розпор¤дчому пор¤дку на баз≥ в≥докремленоњ частини комунальноњ власност≥ ≥ входить до сфери його управл≥нн¤.
„астиною другою статт≥ 24 √  встановлено, що правовий статус окремого суб'Їкта господарюванн¤ у комунальному сектор≥ економ≥ки визначаЇтьс¤ уповноваженими органами управл≥нн¤ в≥дпов≥дно до вимог цього кодексу та ≥нших закон≥в.
ѕри цьому, зг≥дно п≥дпункту 4 пункту 2 “имчасового положенн¤ "державн≥ кошти" - кошти ƒержавного бюджету ”крањни, бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та м≥сцевих бюджет≥в, державн≥ кредитн≥ ресурси, а також кошти Ќац≥онального банку, державних ц≥льових фонд≥в, пенс≥йного фонду, фонд≥в соц≥ального страхуванн¤, ¤к≥ спр¤мовуютьс¤ на придбанн¤ товар≥в, роб≥т ≥ послуг, необх≥дних дл¤ забезпеченн¤ д≥¤льност≥ зазначених орган≥в.


“аким чином, комунальн≥ п≥дприЇмства зобов'¤зан≥ керуватись “имчасовим положенн¤м виключно при зд≥йсненн≥ ними закуп≥вель за державн≥ кошти.


«аступник ћ≥н≥стра
економ≥ки ”крањни                                                                         ё. ћ. ¬≥тренко


Ћист-роз'¤сненн¤ щодо скарг в≥д 25.04.2008 є 77-27250.

25.04.2008 є 77-27/250



                                                         ”часникам процедур державних закуп≥вель
                                                          та розпор¤дникам державних кошт≥в

ўодо скарг                                                                                                                                                        


” зв'¤зку з набутт¤м 02.04.2008 чинност≥ “имчасового положенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти (дал≥ - “имчасове положенн¤), затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 28.03.2008 є 274, ћ≥неконом≥ки, на п≥дстав≥ рекомендац≥й  онсультац≥йно-методолог≥чноњ ради (протокол є 2 в≥д 21.04.2008), доводить до в≥дома замовник≥в та учасник≥в процедур державних закуп≥вель стосовно  скарг, отриманих ћ≥неконом≥ки з приводу порушень процедур закуп≥вель, ¤к≥ зд≥йснювалис¤ зг≥дно з «аконом ”крањни "ѕро закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти" (дал≥  - «акон).
ѕунктом 2 постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 20.03.2008 є 274 "ѕро зд≥йсненн¤ закуп≥вель товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти" на ћ≥неконом≥ки покладено функц≥њ спец≥ально уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади з питань координац≥њ закуп≥вель товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти.
¬≥дпов≥дно до пункту 9 “имчасового положенн¤ одн≥Їю з функц≥й уповноваженого органу Ї розгл¤д скарг, поданих учасниками до моменту укладенн¤ договору про закуп≥влю, на п≥дстав≥ в≥дпов≥дних рекомендац≥й  онсультативно-методолог≥чноњ ради з питань державних закуп≥вель.
ѕор¤док розгл¤ду скарг, поданих учасниками до моменту укладенн¤ договору про закуп≥влю розроблено та затверджено наказом ћ≥неконом≥ки в≥д 14.04.2008 є 126. «азначений наказ набуде чинност≥ через 10 дн≥в п≥сл¤ реЇстрац≥њ його в ћ≥н≥стерств≥ юстиц≥њ ”крањни.
ќскарженн¤ процедур закуп≥вель зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до пункт≥в  85-91 “имчасового положенн¤.
ѕунктом 85 “имчасового положенн¤ передбачено, що будь-¤кий учасник, ¤кий вважаЇ, що в≥н зазнав або може зазнати збитк≥в внасл≥док порушенн¤ замовником процедур закуп≥вель, встановлених цим “имчасовим положенн¤м, може оскаржити д≥њ замовника.
          —таттею 19  онституц≥њ ”крањни встановлено, що правовий пор¤док в ”крањн≥ грунтуЇтьс¤ на засадах, в≥дпов≥дно до ¤ких н≥хто не може бути примушений робити те, що  не передбачено  законодавством. ќргани державноњ влади та органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, њх посадов≥ особи зобов'¤зан≥ д≥¤ти лише на п≥дстав≥, в межах повноважень та у спос≥б, що передбачен≥  онституц≥Їю та законами ”крањни. 
   
ѕри цьому особи, ¤к≥ вважають, що замовником не дотримано виконанн¤ норм «акону, що д≥¤в до 02.04.2008, або порушено њх права ≥ свободи з боку суб'Їкт≥в, ¤к≥ над≥л¤лис¤ в≥дпов≥дними повноваженн¤ми зг≥дно з «аконом, мають право звернутис¤ з позовною за¤вою до суду у встановленому пор¤дку.
–азом з цим, зазначена у скаргах ≥нформац≥¤, буде використана у встановленому пор¤дку при реал≥зац≥њ ћ≥неконом≥ки функц≥њ щодо зд≥йсненн¤ контролю за дотриманн¤м законодавства у сфер≥ державних закуп≥вель.



ёридична служба
Ќормативно правов≥ акти
ѕоложенн¤ про тендерний ком≥тет управл≥нн¤ осв≥ти
–оз¤сненн¤ у сфер≥ державних закуп≥вель


Ќаша адреса: 72313 ”крањна, «апор≥зька обл., м. ћел≥тополь, ул. ќсипенко 96, e-mail: melitopolgoruo@rambler.ru
наступна стор≥нка>>
Используются технологии uCoz