¬и знаходитесь на оф≥ц≥йному сайт≥ ”правл≥нн¤ осв≥ти ћел≥топольськоњ м≥ськоњ ради



ёридична служба
Ќормативно правов≥ акти
ѕоложенн¤ про тендерний ком≥тет управл≥нн¤ осв≥ти
–оз¤сненн¤ у сфер≥ державних закуп≥вель


ќргани державноњ влади, органи
влади ј–  рим, органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи,
установи, орган≥зац≥њ, п≥дприЇмства

–ќ«'я—Ќ≈ЌЌя
ћ≥неконом≥ки на численн≥ зверненн¤ щодо застосуванн¤ окремих норм ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг державних закуп≥вель (дал≥ - ѕоложенн¤), затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 17.10.2008 є 921 (у редакц≥њ постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 19.11.2008 є 1017), пов≥домл¤Ї.

ўодо допуску тендерних пропозиц≥й до оц≥нки
ѕунктом 24 ѕоложенн¤ передбачено, що вс≥ тендерн≥ пропозиц≥њ учасник≥в, ¤к≥ в≥дпов≥дають квал≥ф≥кац≥йним вимогам, встановленим цим пунктом, допускаютьс¤ до оц≥нки.
ѕри цьому в≥дпов≥дно до пункту 56 ѕоложенн¤ замовник визначаЇ переможц¤ торг≥в з числа учасник≥в, тендерн≥ пропозиц≥њ ¤ких не були в≥дхилен≥, на п≥дстав≥ критер≥њв ≥ методики оц≥нки тендерних пропозиц≥й, зазначених у тендерн≥й документац≥њ.
¬одночас пунктом 61 ѕоложенн¤ встановлен≥ п≥дстави дл¤ в≥дхиленн¤ тендерноњ пропозиц≥њ. Ќеобх≥дно зазначити, що в≥дхиленн¤ тендерноњ пропозиц≥њ на п≥дставах, встановлених у ѕоложенн≥ Ї обов`¤зком, а не правом замовника. ѕри цьому в≥дхиленн¤ тендерних (ц≥нових) пропозиц≥й на п≥дставах не передбачених ѕоложенн¤м не допускаЇтьс¤.
“аким чином, зазначену норму пункту 24 ѕоложенн¤ необх≥дно застосовувати в сукупност≥ з нормами абзацу першого пункту 56 та пункту 61 ѕоложенн¤. “обто замовник повинен допускати до оц≥нки вс≥ тендерн≥ пропозиц≥њ учасник≥в, ¤к≥ в≥дпов≥дають квал≥ф≥кац≥йним вимогам за в≥дсутност≥, при цьому ≥нших встановлених ѕоложенн¤м п≥дстав дл¤ в≥дхиленн¤ тендерних пропозиц≥й в≥дпов≥дних учасник≥в.

ўодо забезпеченн¤ тендерноњ пропозиц≥њ
ѕ≥дпунктом 7 пункту 2 передбачено, що забезпеченн¤ тендерноњ пропозиц≥њ (дал≥ - тендерне забезпеченн¤) - це наданн¤ учасником замовнику гарант≥й виконанн¤ своњх зобов'¤зань у зв'¤зку з поданн¤м тендерноњ пропозиц≥њ, включаючи так≥ види забезпеченн¤, ¤к порука, гарант≥¤, застава, завдаток.
“акож у пункт≥ 43 визначено, що замовник маЇ право зазначити у тендерн≥й документац≥њ ≥нформац≥ю про необх≥дн≥сть наданн¤ тендерного забезпеченн¤, його розм≥ри, форми, а також випадки, коли тендерне забезпеченн¤ не повертаЇтьс¤ учаснику.
Ќа вимогу замовника учасник п≥д час поданн¤ тендерноњ пропозиц≥њ одночасно вносить тендерне забезпеченн¤, розм≥р ¤кого не повинен перевищувати 1 в≥дсотка оч≥куваноњ вартост≥ у раз≥ проведенн¤ торг≥в на закуп≥влю роб≥т та           5 в≥дсотк≥в у раз≥ проведенн¤ торг≥в на закуп≥влю товар≥в чи послуг на умовах, визначених тендерною документац≥Їю.
” раз≥ наданн¤ тендерного забезпеченн¤ у форм≥ депозиту замовник повертаЇ учаснику всю суму депозиту разом з нарахованими в≥дсотками банку, в ¤кому було розм≥щено депозит.
« огл¤ду на викладене вважаЇмо, що перел≥к вид≥в тендерного забезпеченн¤, зазначених у п≥дпункт≥ 7 пункту 2 ѕоложенн¤, не Ї вичерпним.
ѕри цьому правове регулюванн¤ питанн¤ забезпеченн¤ виконанн¤ зобов'¤зань та види такого забезпеченн¤ визначен≥ в ÷ив≥льному та √осподарському кодексах ”крањни.

ўодо закуп≥вл≥ пального дл¤ автотранспортних засоб≥в
¬≥дпов≥дно до абзацу двадц¤ть п'¤того пункту 7 ѕоложенн¤ д≥¤ цього ѕоложенн¤ не поширюЇтьс¤ на випадки, коли предметом закуп≥вл≥ Ї пальне дл¤ автотранспортних засоб≥в, що закуповуЇтьс¤ в роздр≥б безпосередньо на автозаправних станц≥¤х.
ѕостановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 20.12.1997 є1442 затверджено ѕравила роздр≥бноњ торг≥вл≥ нафтопродуктами, ¤к≥, зокрема, визначають пор¤док роздр≥бноњ торг≥вл≥ бензином, дизельним пальним, гасом, маслами, мастилами (дал≥ - ѕравила).
«г≥дно з пунктом 10 ѕравил розрахунки з покупц¤ми за придбан≥ ними нафтопродукти, ≥нш≥ товари провад¤тьс¤ за гот≥вку в нац≥ональн≥й валют≥, в безгот≥вковому пор¤дку, за кредитними картками або, в ≥ншому пор¤дку, в≥дпов≥дно до законодавства.
¬изначенн¤ терм≥ну "роздр≥бна торг≥вл¤ пальним" законодавством не передбачено.
“аким чином, укладанн¤ договору про придбанн¤ пального дл¤ автотранспортних засоб≥в ≥з застосуванн¤м безгот≥вкових розрахунк≥в можливе без застосуванн¤ ѕоложенн¤  у раз≥, ¤кщо цим договором передбачено, що в≥дпуск пального буде зд≥йснюватис¤ безпосередньо на ј«— з наданн¤м   п≥дтверджуючих цю операц≥ю документ≥в.
“акож придбанн¤ пального дл¤ автотранспортних засоб≥в може зд≥йснюватис¤ без застосуванн¤ ѕоложенн¤ безпосередньо на ј«— ≥з застосуванн¤м розрахунк≥в гот≥вкою з наданн¤м п≥дтверджуючих таку операц≥ю документ≥в.
  ”раховуючи викладене, абзац двадц¤ть п'¤тий пункту 7 ѕоложенн¤ застосовуЇтьс¤ у раз≥ зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ пального дл¤ автотранспортних засоб≥в з дотриманн¤м пор¤дку, визначеному ѕравилами.

ўодо зам≥ни сторони-виконавц¤ у договор≥ про закуп≥влю на п≥дстав≥ договору
ѕ≥дпунктом 5 пункту 2 ѕоложенн¤ визначено, що догов≥р про закуп≥влю - догов≥р, ¤кий укладаЇтьс¤ м≥ж замовником ≥ учасником за результатами процедури закуп≥вл≥ та передбачаЇ наданн¤ послуг, виконанн¤ роб≥т або набутт¤ права власност≥ на товари за державн≥ кошти.
«г≥дно з п≥дпунктом 12 пункту 2 ѕоложенн¤ переможець процедури закуп≥вл≥ - це учасник, тендерна пропозиц≥¤ ¤кого за результатами оц≥нки визнана найб≥льш економ≥чно виг≥дною та акцептована. 
¬≥дпов≥дно до пункту 84 ѕоложенн¤ догов≥р про закуп≥влю укладаЇтьс¤ у письмов≥й форм≥ в≥дпов≥дно до положень ÷ив≥льного кодексу ”крањни та √осподарського кодексу ”крањни.
”мови договору про закуп≥влю не повинн≥ в≥др≥зн¤тис¤ в≥д умов тендерноњ (ц≥новоњ) пропозиц≥њ учасника - переможц¤ процедури закуп≥вл≥. ≤стотн≥ умови договору про закуп≥влю не повинн≥ зм≥нюватис¤ п≥сл¤ п≥дписанн¤ договору, кр≥м випадк≥в, визначених пор¤дком зм≥ни умов договору про закуп≥влю, що затверджуЇтьс¤ уповноваженим органом. 
¬одночас необх≥дно зазначити, що укладенн¤ договору про закуп≥влю Ї к≥нцевим результатом проведеноњ процедури закуп≥вл≥, ≥ укладаЇтьс¤ саме з учасником-переможцем процедури закуп≥вл≥, що виключаЇ можлив≥сть зд≥йсненн¤ зам≥ни сторони в договор≥.
Ќасл≥дком укладанн¤ договору про зам≥ну сторони-виконавц¤ роб≥т, надавача послуг, постачальника товару в договор≥ про закуп≥влю фактично стаЇ закуп≥вл¤ замовником товару, роботи чи послуги в особи, ¤ка не брала участь у процедур≥ закуп≥вл≥, та без застосуванн¤ будь-¤ких процедур закуп≥вель, передбачених ѕоложенн¤м.
”раховуючи викладене, зам≥на сторони-виконавц¤ у договор≥ на п≥дстав≥ договору не в≥дпов≥даЇ ѕоложенню та суперечить зм≥сту ≥ принципам державних закуп≥вель в ц≥лому.

ўодо наданн¤ учасниками ≥нформац≥њ про в≥дсутн≥сть порушеноњ стосовно особи справи про банкрутство або ж визнанн¤ банкрутом
¬≥дпов≥дно до п≥дпункту 19 пункту 2 ѕоложенн¤ тендерна документац≥¤ - це документи, що готуютьс¤ замовником та безоплатно передаютьс¤ в установленому пор¤дку особам на в≥дпов≥дний запит дл¤ п≥дготовки ними тендерних пропозиц≥й щодо предмета закуп≥вл≥ або його частини.
«г≥дно з пунктом 24 ѕоложенн¤ замовник може вимагати в≥д учасника поданн¤ ≥нформац≥њ, що п≥дтверджуЇ в≥дпов≥дн≥сть учасника таким квал≥ф≥кац≥йним вимогам: на¤вн≥сть кошт≥в, обладнанн¤ ≥ прац≥вник≥в в≥дпов≥дноњ квал≥ф≥кац≥њ, ¤к≥ мають необх≥дн≥ знанн¤ та досв≥д; балансова варт≥сть актив≥в; ф≥нансовий об≥г; досв≥д у виконанн≥ аналог≥чних договор≥в; сплата податк≥в ≥ збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в); провадженн¤ учасником п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до положень його статуту; в≥дсутн≥сть п≥дстав дл¤ в≥дмови в торгах, передбачених цим ѕоложенн¤м.
 вал≥ф≥кац≥йн≥ вимоги передбачаютьс¤ замовником у тендерн≥й документац≥њ чи ≥нших документах, пов'¤заних з поданн¤м тендерних чи квал≥ф≥кац≥йних пропозиц≥й.
” свою чергу, в≥дпов≥дно до п≥дпункту 1 пункту 30 ѕоложенн¤ замовник приймаЇ р≥шенн¤ про в≥дмову учасников≥ в участ≥ у процедур≥ закуп≥вл≥ у раз≥, коли учасника визнано в установленому пор¤дку банкрутом чи стосовно нього порушено провадженн¤ у справ≥ про банкрутство.
”раховуючи викладене, тендерна документац≥¤ замовник≥в може м≥стити вимоги щодо наданн¤ учасниками у склад≥ тендерних пропозиц≥й даних про в≥дсутн≥сть порушеноњ стосовно них справи про банкрутство або ж визнанн¤ банкрутом.
” зв'¤зку з цим пов≥домл¤Їмо, що наказом ћ≥неконом≥ки в≥д 25.12.2008 є 912 створено державне п≥дприЇмство "ƒержавний центр з питань в≥дновленн¤ платоспроможност≥ та банкрутства" (дал≥ - державне п≥дприЇмство), ¤ке зареЇстровано в √олос≥њвському район≥ м≥ста  иЇва за адресою: 03150, м.  ињв,            вул. ѕанаса Ћюбченка, 15.
ќдним з вид≥в д≥¤льност≥ державного п≥дприЇмства (його рег≥ональних представництв) Ї наданн¤ ≥нформац≥йноњ послуги щодо в≥дсутност≥ порушеноњ стосовно особи справи про банкрутство або ж визнанн¤ банкрутом.
«азначена ≥нформац≥¤ може бути використана учасниками ≥ замовниками при наданн≥ та розгл¤д≥ тендерних пропозиц≥й.

ћ≥н≥стр економ≥ки ”крањни                                                             Ѕ. ћ. ƒанилишин




ќргани державноњ влади, органи
                                                                      влади ј–  рим, органи м≥сцевого
                                                                      самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи,
                                                                            установи, орган≥зац≥њ, п≥дприЇмства

– ќ «' я — Ќ ≈ Ќ Ќ я
ћ≥неконом≥ки на численн≥ зверненн¤ щодо застосуванн¤ норм ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг державних закуп≥вель (дал≥ - ѕоложенн¤), затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 17.10.2008 є 921 (у редакц≥њ постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 19.11.2008 є 1017), пов≥домл¤Ї.
ўодо завершенн¤ процедур, розпочатих до набранн¤ чинност≥ постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 19.11.2008 є 1017
«а загальним правилом закони та ≥нш≥ нормативно-правов≥ акти не мають зворотноњ д≥њ в час≥. “акож зг≥дно з≥ статтею 5 ÷ив≥льного кодексу ”крањни акт цив≥льного законодавства не маЇ зворотноњ д≥њ в час≥, кр≥м випадк≥в, коли в≥н пом'¤кшуЇ або скасовуЇ цив≥льну в≥дпов≥дальн≥сть.
“аким чином, ураховуючи, що постанова  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 19.11.2008 є 1017 не м≥стить норму щодо зворотноњ д≥њ в час≥ ц≥Їњ постанови, процедури розпочат≥ до набранн¤ нею чинност≥ завершуютьс¤ в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤, затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 17.10.2008 є 921, в редакц≥њ, що д≥¤ла до набранн¤ чинност≥ постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 19.11.2008 є 1017.

ўодо закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг, необх≥дних дл¤ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру
јбзацом двадц¤ть четвертим пункту 7 ѕоложенн¤ передбачено, що його д≥¤ не поширюЇтьс¤ на випадки, коли предметом закуп≥вл≥ Ї товари, роботи ≥ послуги, необх≥дн≥ дл¤ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру.
«г≥дно ≥з «аконом ”крањни "ѕро захист населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру" надзвичайною ситуац≥Їю техногенного та природного характеру Ї порушенн¤ нормальних умов житт¤ ≥ д≥¤льност≥ людей на окрем≥й територ≥њ чи об'Їкт≥ на н≥й або на водному об'Їкт≥, спричинене авар≥Їю, катастрофою, стих≥йним лихом або ≥ншою небезпечною под≥Їю, в тому числ≥ еп≥дем≥Їю, еп≥зоот≥Їю, пожежею, ¤ке призвело (може призвести) до неможливост≥ проживанн¤ населенн¤ на територ≥њ чи об'Їкт≥, веденн¤ там господарськоњ д≥¤льност≥, загибел≥ людей та/або значних матер≥альних втрат.
ѕри цьому законодавство ”крањни надаЇ визначенн¤ ≥ ≥нших вид≥в надзвичайних ситуац≥й, кр≥м надзвичайних ситуац≥й техногенного та природного характеру.
«окрема, ƒержавний класиф≥катор надзвичайних ситуац≥й, затверджений наказом ƒержстандарту ”крањни в≥д 19.11.2001 є 552, включаЇ перел≥к надзвичайних ситуац≥й, згрупованих за ознаками належност≥ до в≥дпов≥дних тип≥в надзвичайних ситуац≥й. ¬≥дпов≥дно до причин походженн¤ под≥й, що можуть зумовити виникненн¤ надзвичайних ситуац≥й на територ≥њ ”крањни, розр≥зн¤ютьс¤, а саме: техногенного, природного, соц≥ально-пол≥тичного та воЇнного характеру.
“аким чином, у раз≥ в≥днесенн¤ стих≥йного лиха до надзвичайноњ ситуац≥њ природного або техногенного характеру, закуп≥вл¤ товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти, необх≥дних дл¤ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в зазначеного стих≥йного лиха, може зд≥йснюватись без застосуванн¤ процедур закуп≥вель в≥дпов≥дно до абзацу двадц¤ть четвертого пункту 7 ѕоложенн¤.
¬одночас у раз≥ зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг, пов'¤заноњ з л≥кв≥дац≥Їю насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й ≥ншого характеру, н≥ж надзвичайна ситуац≥¤ техногенного та  природного характеру, замовник може застосувати процедуру закуп≥вл≥ в одного учасника в≥дпов≥дно до абзацу сьомого пункту 83 ѕоложенн¤.

ўодо закуп≥вл≥ пального дл¤ автотранспортних засоб≥в, що закуповуЇтьс¤ в роздр≥б безпосередньо на автозаправних станц≥¤х
¬≥дпов≥дно до абзацу двадц¤ть п'¤того пункту 7 ѕоложенн¤ д≥¤ цього ѕоложенн¤ не поширюЇтьс¤ на випадки, коли предметом закуп≥вл≥ Ї пальне дл¤ автотранспортних засоб≥в, що закуповуЇтьс¤ в роздр≥б безпосередньо на автозаправних станц≥¤х.
ѕостановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 20.12.1997 є 1442 затверджено ѕравила роздр≥бноњ торг≥вл≥ нафтопродуктами, ¤к≥, зокрема, визначають пор¤док роздр≥бноњ торг≥вл≥ бензином, дизельним пальним, гасом, маслами, мастилами (дал≥ - ѕравила).
«г≥дно з пунктом 10 ѕравил розрахунки з покупц¤ми за придбан≥ ними нафтопродукти, ≥нш≥ товари провад¤тьс¤ за гот≥вку в нац≥ональн≥й валют≥, в безгот≥вковому пор¤дку, за кредитними картками або, в ≥ншому пор¤дку, в≥дпов≥дно до законодавства.
”раховуючи викладене, абзац двадц¤ть п'¤тий пункту 7 ѕоложенн¤ застосовуЇтьс¤ у раз≥ зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ пального дл¤ автотранспортних засоб≥в з дотриманн¤м пор¤дку, визначеному ѕравилами.

ўодо зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг комунальними п≥дприЇмствами
¬≥дпов≥дно до п≥дпункту 18 пункту 2 ѕоложенн¤ розпор¤дниками державних кошт≥в Ї органи державноњ влади, органи влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи, установи та орган≥зац≥њ, визначен≥  онституц≥Їю ”крањни ≥ законодавством, п≥дприЇмства, а також п≥дприЇмства, установи чи орган≥зац≥њ, утворен≥ в установленому пор¤дку органами державноњ влади, органами влади јвтономноњ –еспубл≥ки  рим чи органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та уповноважен≥ на отриманн¤ державних кошт≥в, вз¤тт¤ за ними зобов'¤зань ≥ зд≥йсненн¤ платеж≥в.
«г≥дно з частиною першою статт≥ 78 √осподарського кодексу ”крањни комунальне ун≥тарне п≥дприЇмство утворюЇтьс¤ компетентним органом м≥сцевого самовр¤дуванн¤ в розпор¤дчому пор¤дку на баз≥ в≥докремленоњ частини комунальноњ власност≥ ≥ входить до сфери його управл≥нн¤.
„астиною другою статт≥ 24 √осподарського кодексу ”крањни встановлено, що правовий статус окремого суб'Їкта господарюванн¤ у комунальному сектор≥ економ≥ки визначаЇтьс¤ уповноваженими органами управл≥нн¤ в≥дпов≥дно до вимог цього кодексу та ≥нших закон≥в.
“акож, сл≥д врахувати, що п≥д терм≥ном "державн≥ кошти" сл≥д розум≥ти кошти ƒержавного бюджету ”крањни, бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим та м≥сцевих бюджет≥в, державн≥ кредитн≥ ресурси, а також кошти Ќац≥онального банку, державних ц≥льових фонд≥в, ѕенс≥йного фонду ”крањни, фонд≥в соц≥ального страхуванн¤, ¤к≥ спр¤мовуютьс¤ на придбанн¤ товар≥в, роб≥т ≥ послуг, необх≥дних дл¤ забезпеченн¤ д≥¤льност≥ зазначених орган≥в, кошт≥в п≥дприЇмств.
ѕ≥дпунктом 13 пункту 2 ѕоложенн¤ визначено, що п≥дприЇмства - це державн≥, у тому числ≥ казенн≥ п≥дприЇмства, установи та господарськ≥ товариства, у статутному кап≥тал≥ ¤ких державна частка акц≥й (часток, пањв) перевищуЇ 50 в≥дсотк≥в, њх доч≥рн≥ п≥дприЇмства, а також п≥дприЇмства ≥ господарськ≥ товариства, у статутному кап≥тал≥ ¤ких 50 та б≥льше в≥дсотк≥в належать державним, у тому числ≥ казенним п≥дприЇмствам ≥ господарським товариствам, у статутному кап≥тал≥ ¤ких державна частка акц≥й (часток, пањв) перевищуЇ 50 в≥дсотк≥в.
ѕри цьому комунальне п≥дприЇмство не п≥дпадаЇ п≥д визначенн¤ п≥дприЇмства, зазначеного в п≥дпункт≥ 13 пункту 2 ѕоложенн¤, а кошти комунального п≥дприЇмства  не в≥днос¤тьс¤ до держаних.
“аким чином, комунальн≥ п≥дприЇмства п≥дпадають п≥д визначенн¤ "розпор¤дник державних кошт≥в" ≥ в≥дпов≥дно можуть бути замовниками державних закуп≥вель та зобов'¤зан≥ керуватис¤ ѕоложенн¤м виключно при зд≥йсненн≥ закуп≥вель за державн≥ кошти.

ўодо закуп≥вл≥ послуг з охорони за державн≥ кошти
¬≥дпов≥дно до абзацу другого пункту 6 ѕоложенн¤ особливост≥ в≥дносин, що виникають у зв'¤зку ≥з закуп≥влею товар≥в, роб≥т ≥ послуг, що зд≥йснюютьс¤ в межах державного оборонного замовленн¤, а також ≥з закуп≥влею ≥нших спец≥ально визначених  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни (специф≥чних) товар≥в, роб≥т ≥ послуг, можуть встановлюватис¤ окремими р≥шенн¤ми  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
« огл¤ду на зазначене вище, актами  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в ¤кост≥ особливостей в≥дносин, пов'¤заних з закуп≥вл¤ми, може бути пр¤мо визначено обов'¤зок замовника укласти догов≥р про закуп≥влю з конкретним суб'Їктом. «окрема, постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 10.08.1993 є 615  "ѕро заходи щодо вдосконаленн¤ охорони об'Їкт≥в державноњ та ≥нших форм власност≥" затверджено перел≥к об'Їкт≥в,  що п≥дл¤гають обов'¤зков≥й охорон≥ п≥дрозд≥лами ƒержавноњ служби охорони  при ћ≥н≥стерств≥ внутр≥шн≥х справ за договорами.
ќтже, замовники можуть зд≥йснювати закуп≥влю за державн≥ кошти та власн≥ кошти п≥дприЇмств послуг з охорони об'Їкт≥в, що в≥днос¤тьс¤  до перел≥ку об'Їкт≥в, ¤к≥ п≥дл¤гають обов'¤зков≥й охорон≥ п≥дрозд≥лами ƒержавноњ служби охорони при ћ¬— за договорами, за пр¤мими договорами з в≥дпов≥дними п≥дрозд≥лами ƒержавноњ служби охорони без застосуванн¤ процедур закуп≥вель, передбачених ѕоложенн¤м, на п≥дстав≥ абзацу другого пункту 6 ѕоложенн¤ та постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 10.08.1993 є 615,  керуючись вимогами вищезазначених нормативно-правових акт≥в.

ўодо продовженн¤ строку д≥њ договору
јбзацом трет≥м пункту 84 ѕоложенн¤ передбачено, що д≥¤ договору про закуп≥влю може продовжуватис¤ на строк, достатн≥й дл¤ проведенн¤ процедури закуп≥вл≥ на початку наступного року на суму кошт≥в не б≥льше 15 в≥дсотк≥в вартост≥, визначеноњ у договор≥, укладеному в попередньому роц≥, ¤кщо видатки на цю мету затверджено в установленому пор¤дку.
”раховуючи вимоги частини першоњ статт≥ 631 ÷ив≥льного кодексу ”крањни, зг≥дно з ¤кою строком договору Ї час, прот¤гом ¤кого сторони можуть зд≥йснити своњ права ≥ виконати своњ обов'¤зки в≥дпов≥дно до договору, продовженн¤ д≥њ договору можливо у раз≥, коли строк його д≥њ не зак≥нчивс¤ у встановленому чинним законодавством пор¤дку.
ѕри цьому зауважуЇмо, що абзац трет≥й пункту 84 ѕоложенн¤ можуть застосовувати в своњй д≥¤льност≥ вс≥ розпор¤дники державних кошт≥в, ¤к≥ зд≥йснюють закуп≥влю в установленому цим ѕоложенн¤м пор¤дку.

ўодо тендерних ком≥тет≥в замовника
¬≥дпов≥дно до пункту 18 ѕоложенн¤ дл¤ орган≥зац≥њ та проведенн¤ процедур закуп≥вель замовник утворюЇ тендерний ком≥тет на засадах колег≥альност≥ у прийн¤тт≥ р≥шень, в≥дсутност≥ конфл≥кту ≥нтерес≥в член≥в тендерного ком≥тету та њх неупередженост≥.
—клад тендерного ком≥тету та положенн¤ про нього затверджуютьс¤ замовником. ƒо складу тендерного ком≥тету не можуть входити посадов≥ особи та представники учасник≥в, њх близьк≥ родич≥, посадов≥ особи об'Їднань п≥дприЇмств, њх представники ≥ близьк≥ родич≥.
„ленами тендерного ком≥тету Ї прац≥вники замовника в к≥лькост≥ не менш ¤к п'¤ть ос≥б.
 ер≥вництво роботою тендерного ком≥тету зд≥йснюЇ його голова, ¤кий призначаЇтьс¤ р≥шенн¤м замовника та Ї особою, що маЇ право на п≥дписанн¤ договор≥в про закуп≥влю.
¬≥дпов≥дно до статт≥ 237 ÷ив≥льного кодексу ”крањни  представництвом Ї правов≥дношенн¤, в ¤кому одна сторона (представник) зобов'¤зана або маЇ право вчинити правочин в≥д ≥мен≥ другоњ сторони, ¤ку вона представл¤Ї. ѕредставництво виникаЇ на п≥дстав≥ договору, закону, акта органу юридичноњ особи та з ≥нших п≥дстав, встановлених актами цив≥льного законодавства. ¬раховуючи зазначене, право на п≥дписанн¤ договор≥в про закуп≥влю з'¤вл¤Їтьс¤  у  голови тендерного ком≥тету з моменту призначенн¤ його в≥дпов≥дним р≥шенн¤м замовника та безпосередньо Ї насл≥дком його призначенн¤.
–азом з тим, виникненн¤ у голови тендерного ком≥тету права на п≥дписанн¤ договор≥в про закуп≥влю не позбавл¤Ї такого права ≥нших ос≥б, уповноважених на  це у встановленому пор¤дку.
√олова тендерного ком≥тету орган≥зовуЇ його роботу ≥ несе персональну в≥дпов≥дальн≥сть за виконанн¤ покладених на ком≥тет функц≥й.
√олова тендерного ком≥тету призначаЇ свого (своњх) заступника (заступник≥в), в≥дпов≥дального секретар¤ та визначаЇ функц≥њ кожного члена тендерного ком≥тету.
√олова, заступник голови та секретар тендерного ком≥тету повинн≥ отримати документ про проходженн¤ навчанн¤ (п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ) у сфер≥ закуп≥вель у пор¤дку, встановленому уповноваженим органом.
–≥шенн¤ тендерного ком≥тету оформл¤Їтьс¤ протоколом, ¤кий п≥дписують ус≥ члени тендерного ком≥тету.
„лени тендерного ком≥тету несуть персональну в≥дпов≥дальн≥сть за прийн¤т≥ ними р≥шенн¤ в≥дпов≥дно до закон≥в.
“ипове положенн¤ про тендерний ком≥тет розробл¤Їтьс¤ та затверджуЇтьс¤ уповноваженим органом.
ќск≥льки зазначене положенн¤ не затверджене, р≥шенн¤ з питань, що розгл¤даютьс¤ на зас≥данн¤х тендерного ком≥тету, приймаютьс¤ простою б≥льш≥стю голос≥в в≥д кворуму. Ќа даний час положенн¤ про тендерний ком≥тет затверджуЇтьс¤ замовником, в ¤кому необх≥дно передбачити кворум дл¤ прийн¤тт¤ р≥шень тендерного ком≥тету.
”раховуючи, що р≥шенн¤ тендерного ком≥тету приймаЇтьс¤ на конкретному зас≥данн≥ ≥ передбачаЇ на¤вн≥сть член≥в тендерного ком≥тету на цьому зас≥данн≥, протокол необх≥дно п≥дписувати ус≥м присутн≥м на зас≥данн≥ членам тендерного ком≥тету.
¬≥дпов≥дно до п≥дпункту 18 пункту 10 ѕоложенн¤ одн≥Їю з основних функц≥й уповноваженого органу Ї орган≥зац≥¤ навчанн¤ спец≥ал≥ст≥в у сфер≥ зд≥йсненн¤ закуп≥вель та п≥двищенн¤ њх квал≥ф≥кац≥њ з виданн¤м в≥дпов≥дного сертиф≥ката встановленого зразка.
“ак, зг≥дно з абзацом шостим пункту 18 ѕоложенн¤ голова, заступник голови та секретар тендерного ком≥тету повинн≥ отримати документ про проходженн¤ навчанн¤ (п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ) у сфер≥ закуп≥вель у пор¤дку, встановленому уповноваженим органом.
«азначений пор¤док на цей час не прийн¤тий. ѕ≥сл¤ набранн¤ чинност≥, наказ про затвердженн¤ зазначеного пор¤дку буде розм≥щений на веб-сайт≥ ћ≥неконом≥ки (www.me.gov.ua).
ўодо оприлюдненн¤ р≥чного плану державних закуп≥вель та зм≥н до нього замовниками
¬≥дпов≥дно до абзацу п'¤того пункту 13 ѕоложенн¤ р≥чний план державних закуп≥вель та зм≥ни до нього оприлюднюютьс¤ шл¤хом розм≥щенн¤ в ≤нтернет≥ (на власному веб-сайт≥ або за його в≥дсутност≥ на веб-сайт≥ головного розпор¤дника державних кошт≥в) прот¤гом дес¤ти календарних дн≥в з дати њх затвердженн¤.
” раз≥ в≥дсутност≥ у замовника власного веб-сайту та/або, ¤кщо за статусом у «амовника в≥дсутн≥й головний розпор¤дник державних кошт≥в, р≥чний план державних закуп≥вель та зм≥ни до нього оприлюднюютьс¤ на веб-сайт≥ органу, до сфери управл≥нн¤ ¤кого входить замовник, або органу, ¤кий зд≥йснюЇ управл≥нн¤ корпоративними правами держави, або органу (орган≥зац≥њ), ¤кому (¤к≥й) п≥дпор¤дкований, п≥дзв≥тний або п≥дконтрольний «амовник.

ўодо перел≥ку квал≥ф≥кац≥йних вимог
«г≥дно з пунктом 24 ѕоложенн¤ «амовник може вимагати в≥д учасника поданн¤ ≥нформац≥њ, що п≥дтверджуЇ в≥дпов≥дн≥сть учасника таким квал≥ф≥кац≥йним вимогам: на¤вн≥сть кошт≥в, обладнанн¤ ≥ прац≥вник≥в в≥дпов≥дноњ квал≥ф≥кац≥њ, ¤к≥ мають необх≥дн≥ знанн¤ та досв≥д; балансова варт≥сть актив≥в; ф≥нансовий об≥г; досв≥д у виконанн≥ аналог≥чних договор≥в; сплата податк≥в ≥ збор≥в (обов'¤зкових платеж≥в); провадженн¤ учасником п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до положень його статуту;  в≥дсутн≥сть п≥дстав дл¤ в≥дмови в торгах, передбачених цим ѕоложенн¤м.
ѕерел≥к квал≥ф≥кац≥йних вимог, встановлений пунктом 24 ѕоложенн¤, Ї вичерпним, тому замовник при визначенн≥ квал≥ф≥кац≥йних вимог у тендерн≥й документац≥њ чи ≥нших документах, пов'¤заних з поданн¤м тендерних чи квал≥ф≥кац≥йних пропозиц≥й обираЇ серед квал≥ф≥кац≥йних вимог, зазначених   у цьому  перел≥ку, ≥ не може встановлювати будь-¤к≥ ≥нш≥  вимоги, не передбачен≥ пунктом 24 ѕоложенн¤.
ѕри цьому абзацом дес¤тим пункту 24 ѕоложенн¤ передбачено, що вс≥ тендерн≥ пропозиц≥њ учасник≥в, ¤к≥ в≥дпов≥дають квал≥ф≥кац≥йним вимогам, встановленим цим пунктом, допускаютьс¤ до оц≥нки. ќтже, «амовник при визначенн≥ квал≥ф≥кац≥йних вимог у тендерн≥й документац≥њ чи ≥нших документах, пов'¤заних з поданн¤м тендерних чи квал≥ф≥кац≥йних пропозиц≥й, керуЇтьс¤ перел≥ком квал≥ф≥кац≥йних вимог, зазначених у пункт≥ 24 ѕоложенн¤, проте не обов'¤зково зазначаЇ вс≥ квал≥ф≥кац≥йн≥ вимоги з цього перел≥ку.

ўодо продовженн¤ строку  дл¤ поданн¤ тендерних пропозиц≥й.
јбзацом другим пункту 42 ѕоложенн¤ визначено, що у раз≥ поданн¤ запит≥в за роз'¤сненн¤ми щодо тендерноњ документац≥њ в≥д двох ≥ б≥льше ос≥б, ¤к≥ отримали тендерну документац≥ю, замовник зобов'¤заний продовжити строк дл¤ поданн¤ тендерних пропозиц≥й.
–≥шенн¤ про продовженн¤ строку поданн¤ тендерних пропозиц≥й приймаЇтьс¤ замовником у зазначеному випадку з урахуванн¤м того, що такий строк повинен бути достатн≥м дл¤ наданн¤ ним роз'¤снень щодо запит≥в в≥д двох ≥ б≥льше ос≥б, ¤к≥ отримали тендерну документац≥ю, але не меншим н≥ж с≥м робочих дн≥в.
ѕри цьому в раз≥ поданн¤ запит≥в за роз'¤сненн¤ми щодо тендерноњ документац≥њ в≥д двох ≥ б≥льше ос≥б, ¤к≥ отримали тендерну документац≥ю, замовник не зобов`¤заний продовжувати строк поданн¤ тендерних пропозиц≥й б≥льше одного разу, залежно в≥д к≥лькост≥ ос≥б, ¤к≥  подали запити.

ўодо зазначенн¤ найменуванн¤ органу ƒержавне казначейства (обслуговуючого банку)
«г≥дно з пунктом 38 ѕоложенн¤ в тендерн≥й документац≥њ обов'¤зково визначаютьс¤ основн≥ умови, ¤к≥ включаютьс¤ до договору про закуп≥влю, чи проект договору про закуп≥влю. “акож зг≥дно з пунктом 73 ѕоложенн¤ у запит≥ щодо ц≥нових пропозиц≥й вказуютьс¤ ≥стотн≥ умови договору. ѕри цьому умови щодо пор¤дку зд≥йсненн¤ розрахунк≥в за державн≥ кошти повинн≥ включаютьс¤ в догов≥р про закуп≥влю.  
”раховуючи викладене, та з метою реал≥зац≥њ ћ≥неконом≥ки пункту 87 ѕоложенн¤ замовнику у в≥дпов≥дних розд≥лах тендерноњ документац≥њ чи запиту ц≥нових пропозиц≥й необх≥дно вказувати найменуванн¤ органу державного казначейства, обслуговуючого банку (банк≥в), через ¤к≥  фактично будуть зд≥йснюватись розрахунки по договору про закуп≥влю.

ћ≥н≥стр економ≥ки ”крањни                                                             Ѕ. ћ. ƒанилишин




Ќаша адреса: 72313 ”крањна, «апор≥зька обл., м. ћел≥тополь, ул. ќсипенко 96, e-mail: melitopolgoruo@rambler.ru
наступна стор≥нка>>
<<попередн¤ стор≥на
Используются технологии uCoz