¬и знаходитесь на оф≥ц≥йному сайт≥ ”правл≥нн¤ осв≥ти ћел≥топольськоњ м≥ськоњ ради



ёридична служба
Ќормативно правов≥ акти
ѕоложенн¤ про тендерний ком≥тет управл≥нн¤ осв≥ти
–оз¤сненн¤ у сфер≥ державних закуп≥вель


Ћист-роз'¤сненн¤ головним розпор¤дникам державних кошт≥в щодо правильного обчисленн¤ переб≥гу строк≥в при зд≥йсненн≥ процедури закуп≥вл≥.
–ќ«'я—Ќ≈ЌЌя

” зв'¤зку з неоднозначним визначенн¤м замовниками, учасниками, правоохоронними та контролюючими органами, редакц≥Їю бюлетен¤ "¬≥сник державних закуп≥вель" початку переб≥гу строк≥в з дати (до дати) настанн¤ певних под≥й, визначених законодавством з питань державних закуп≥вель ћ≥неконом≥ки, керуючись нормами постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 14.11.2006 є 1577 "ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про ћ≥н≥стерство юстиц≥њ ”крањни" звернулось до ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни за в≥дпов≥дним роз'¤сненн¤м.
Ћистом в≥д 31.07.2009 є 10240-0-26-09-19 ћ≥н≥стерство юстиц≥њ ”крањни роз'¤снило наступне.
¬≥дпов≥дно до частини третьоњ статт≥ 251 ÷ив≥льного кодексу ”крањни (дал≥ - ÷ ) строк та терм≥н можуть бути визначен≥ актами цив≥льного законодавства, правочином або р≥шенн¤м суду.
«г≥дно з частиною четвертою статт≥ 4 ÷  постанови  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни Ї актами цив≥льного законодавства.
ќтже, постанова  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 17 жовтн¤ 2008 року є 921, ¤кою затверджено ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти, (дал≥-ѕоложенн¤) Ї актом цив≥льного законодавства. ¬ ѕоложенн≥ визначаютьс¤ строки ¤ких повинн≥ дотримуватис¤ учасники п≥д час зд≥йсненн¤ процедур закуп≥вель.
¬≥дпов≥дно до статт≥ 253 ÷  переб≥г строку починаЇтьс¤ з наступного дн¤ п≥сл¤ в≥дпов≥дноњ календарноњ дати або настанн¤ под≥њ, з ¤кою пов'¤зано його початок.
–азом з цим строк, що визначений роками, спливаЇ у в≥дпов≥дн≥ м≥с¤ць та число останнього року строку.
ƒо строку, що визначений п≥вроком або кварталом року, застосовуютьс¤ правила про строки, ¤к≥ визначен≥ м≥с¤ц¤ми. ѕри цьому в≥дл≥к квартал≥в ведетьс¤ з початку року.
—трок, що визначений м≥с¤ц¤ми, спливаЇ у в≥дпов≥дне число останнього м≥с¤ц¤ строку. —трок, що визначений у п≥вм≥с¤ц¤, дор≥внюЇ п'¤тнадц¤ти дн¤м.
якщо зак≥нченн¤ строку, визначеного м≥с¤цем, припадаЇ на такий м≥с¤ць, у ¤кому немаЇ в≥дпов≥дного числа, строк спливаЇ в останн≥й день цього м≥с¤ц¤.
—трок, що визначений тижн¤ми, спливаЇ у в≥дпов≥дний день останнього тижн¤ строку.
якщо останн≥й день строку припадаЇ на вих≥дний, св¤тковий або ≥нший неробочий день, що визначений в≥дпов≥дно до закону у м≥сц≥ вчиненн¤ певноњ д≥њ, днем зак≥нченн¤ строку Ї перший за ним робочий день (статт¤ 254 ÷ ).
ѕри цьому, статтею 255 ÷  передбачаЇтьс¤, що ¤кщо строк встановлено дл¤ вчиненн¤ д≥њ, вона може бути вчинена до зак≥нченн¤ останнього дн¤ строку. ” раз≥, ¤кщо ц¤ д≥¤ маЇ бути вчинена в установ≥, то строк спливаЇ тод≥, коли у ц≥й установ≥ за встановленими правилами припин¤ютьс¤ в≥дпов≥дн≥ операц≥њ.
ѕисьмов≥ за¤ви та пов≥домленн¤, здан≥ до установи зв'¤зку до зак≥нченн¤ останнього дн¤ строку, вважаютьс¤ такими, що здан≥ своЇчасно.
“аким чином, дл¤ обчисленн¤ переб≥гу строк≥в необх≥дно керуватись ÷ив≥льним кодексом ”крањни, ¤кий закр≥плюЇ загальн≥ положенн¤ щодо правильного обчисленн¤ строк≥в та визначенн¤ початку переб≥гу строку, а також ѕоложенн¤м, в ¤кому визначаютьс¤ строки, переб≥г ¤ких починаЇтьс¤ п≥сл¤ настанн¤ певноњ под≥њ.

¬иконуючий обов'¤зки
ћ≥н≥стра економ≥ки ”крањни     —. ј. –оманюк


Ћист-роз'¤сненн¤ щодо закуп≥вл≥, товар≥в роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти у в≥тчизн¤них виробник≥в в≥д 05.08.2009 є 3303-27696

ќргани державноњ влади, органи
влади ј–  рим, органи м≥сцевого
самовр¤дуванн¤, ≥нш≥ органи,
установи, орган≥зац≥њ, п≥дприЇмства

–ќ«'я—Ќ≈ЌЌя

ћ≥неконом≥ки на численн≥ зверненн¤ суб'Їкт≥в сфери державних закуп≥вель щодо застосуванн¤ законодавства про державн≥ закуп≥вл≥ пов≥домл¤Ї.
ўодо закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти у в≥тчизн¤них виробник≥в (њх оф≥ц≥йних представник≥в).
11.07.2009 набрала чинност≥ постанова  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 24.06.2009 є 647 "ѕро внесенн¤ зм≥н до ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти" (дал≥ - постанова).
–≥шенн¤м  онституц≥йного —уду ”крањни в≥д 09.02.1999 є 1-рп/99 у справ≥ за конституц≥йним зверненн¤м Ќац≥онального банку ”крањни щодо оф≥ц≥йного тлумаченн¤ положенн¤ частини першоњ статт≥ 58  онституц≥њ ”крањни (справа є 1-7/99 про зворотну д≥ю в час≥ закон≥в та ≥нших нормативно-правових акт≥в) встановлено, що за загальновизнаним принципом права закони та ≥нш≥ нормативно-правов≥ акти не мають зворотноњ д≥њ в час≥. ÷ей принцип закр≥плений у частин≥ перш≥й статт≥ 58  онституц≥њ ”крањни, за ¤кою д≥ю нормативно-правового акта в час≥ треба розум≥ти так, що вона починаЇтьс¤ з моменту набранн¤ цим актом чинност≥ ≥ припин¤Їтьс¤ з втратою ним чинност≥, тобто до под≥њ, факту застосовуЇтьс¤ той закон або ≥нший нормативно-правовий акт, п≥д час д≥њ ¤кого вони настали або мали м≥сце.
“аким чином, процедури закуп≥вель, розпочат≥ до дн¤ набранн¤ чинност≥ постанови зак≥нчуютьс¤ в≥дпов≥дно до вимог чинного на момент початку процедури закуп≥вл≥ законодавства у сфер≥ державних закуп≥вель, зокрема, пункту 2 розд≥лу ≤≤ "ѕрик≥нцев≥ положенн¤" «акону ”крањни "ѕро внесенн¤ зм≥н до де¤ких закон≥в ”крањни щодо м≥н≥м≥зац≥њ впливу ф≥нансовоњ кризи на розвиток в≥тчизн¤ноњ промисловост≥" без урахуванн¤ вимог постанови.
«амовникам, ¤к≥ розпочали процедури закуп≥вель за державн≥ кошти з 11.07.2009 необх≥дно враховувати вимоги постанови.
ўодо перел≥ку документ≥в, ¤к≥ п≥дтверджують статус в≥тчизн¤ного виробника (оф≥ц≥йного представника).
¬≥дпов≥дно до пункту 24-1 ѕоложенн¤ про закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти, затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 17.10.2008 є 921 (≥з зм≥нами) (дал≥ - ѕоложенн¤) з метою п≥дтвердженн¤ статусу в≥тчизн¤ного виробника учасник подаЇ замовнику засв≥дчен≥ в установленому пор¤дку коп≥њ установчих документ≥в юридичноњ особи (св≥доцтва про державну реЇстрац≥ю ф≥зичноњ особи - п≥дприЇмц¤), а у раз≥ закуп≥вл≥ товар≥в - також св≥доцтва про присвоЇнн¤ товару штрихового коду GS1, або сертиф≥ката продукц≥њ власного виробництва, або ≥ншого документа, ¤кий п≥дтверджуЇ, що учасник виробл¤Ї товар, ¤кий Ї предметом закуп≥вл≥.
“аким чином перел≥к документ≥в, ¤к≥ п≥дтверджують статус в≥тчизн¤ного виробника товар≥в не Ї вичерпним.
¬одночас пов≥домл¤Їмо, що в≥дпов≥дно до зазначених норм оф≥ц≥йним представником (дл¤ в≥тчизн¤ного виробника) у розум≥нн≥ ѕоложенн¤ ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно з постановою Ї представник, дилер, дистриб'ютор, ¤кий д≥Ї виключно на п≥дстав≥ в≥дпов≥дного договору з в≥тчизн¤ним виробником.
ўодо закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти у нерезидент≥в.
¬≥дпов≥дно до абзацу третього пункту 24-1 ѕоложенн¤ дл¤ зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг у нерезидента, замовник повинен отримати висновок центрального органу виконавчоњ влади, що реал≥зуЇ державну пол≥тику у в≥дпов≥дн≥й сфер≥, про те, що в≥дпов≥дн≥ товари, роботи ≥ послуги не виробл¤ютьс¤ (не виконуютьс¤, не надаютьс¤) на територ≥њ ”крањни. ѕро на¤вн≥сть такого висновку зазначаЇтьс¤ у зв≥т≥ про результати проведенн¤ процедури закуп≥вл≥.
“аким чином, замовник не маЇ права акцептувати тендерну (ц≥нову) пропозиц≥ю учасника-нерезидента та, в≥дпов≥дно, укладати з ним догов≥р про закуп≥влю за в≥дсутност≥ зазначеного вище висновку.
ѕри цьому такий висновок може бути отриманий ¤к самост≥йно замовником, так ≥ з документ≥в тендерноњ (ц≥новоњ) пропозиц≥њ учасника. ¬одночас замовник не маЇ права покладати на учасника обов'¤зок щодо отриманн¤ такого висновку.
–азом з тим необх≥дно зазначити, що зазначений висновок маЇ бути отриманий замовником до акцепту тендерноњ (ц≥новоњ) пропозиц≥њ учасника-нерезидента або до укладанн¤ договору про закуп≥влю з учасником-нерезидентом у раз≥ застосуванн¤ процедури закуп≥вл≥ в одного учасника.
¬одночас, ураховуючи норми частини другоњ статт≥ 19  онституц≥њ ”крањни, ѕоложенн¤ про ћ≥н≥стерство економ≥ки ”крањни, затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 26.05.2007 є 777, норм ѕоложенн¤ до компетенц≥њ ћ≥неконом≥ки не належить визначенн¤ центральних орган≥в виконавчоњ влади, до повноважень ¤ких в≥дноситьс¤ наданн¤ висновк≥в про те, що в≥дпов≥дн≥ товари, роботи ≥ послуги не виробл¤ютьс¤ (не виконуютьс¤, не надаютьс¤) на територ≥њ ”крањни, а також висновк≥в про неможлив≥сть виконанн¤ роб≥т або наданн¤ послуг, ¤к≥ закуповуютьс¤, у повному обс¤з≥ в≥тчизн¤ним виробником.
ўодо р≥шенн¤  онституц≥йного —уду ”крањни про визнанн¤ таким, що не в≥дпов≥даЇ  онституц≥њ ”крањни (Ї неконституц≥йним), «акону ”крањни "ѕро внесенн¤ зм≥н до де¤ких закон≥в ”крањни щодо м≥н≥м≥зац≥њ впливу ф≥нансовоњ кризи на розвиток в≥тчизн¤ноњ промисловост≥".
—л≥д зазначити, що 14.07.2009  онституц≥йний —уд ”крањни прийн¤в р≥шенн¤ в≥д 14.07.2009 є 18-рп/2009 (дал≥ - –≥шенн¤), ¤ким визнав таким, що не в≥дпов≥даЇ  онституц≥њ ”крањни (Ї неконституц≥йним), «акон ”крањни "ѕро внесенн¤ зм≥н до де¤ких закон≥в ”крањни щодо м≥н≥м≥зац≥њ впливу ф≥нансовоњ кризи на розвиток в≥тчизн¤ноњ промисловост≥".
¬≥дпов≥дно до частини 2 статт≥ 152  онституц≥њ ”крањни, закони, ≥нш≥ правов≥ акти або њх окрем≥ положенн¤, що визнан≥ неконституц≥йними, втрачають чинн≥сть з дн¤ ухваленн¤  онституц≥йним —удом ”крањни р≥шенн¤ про њх неконституц≥йн≥сть.
”раховуючи викладене, з 14.07.2009 при укладанн≥ договор≥в на закуп≥влю товар≥в, послуг на суму менше н≥ж 100 тис. грн. (роб≥т - на суму менше н≥ж 300 тис. грн.), а також договор≥в щодо предмет≥в закуп≥вл≥, на ¤к≥ д≥њ ѕоложенн¤ не розповсюджуЇтьс¤, виб≥р контрагента зд≥йснюЇтьс¤ незалежно в≥д його статусу в≥тчизн¤ного виробника (оф≥ц≥йного представника) у розум≥нн≥ ѕоложенн¤.

ћ≥н≥стр економ≥ки ”крањни     Ѕ. ћ. ƒанилишин



Ќаша адреса: 72313 ”крањна, «апор≥зька обл., м. ћел≥тополь, ул. ќсипенко 96, e-mail: melitopolgoruo@rambler.ru
<<попередн¤ стор≥на
Используются технологии uCoz